WAVELENGTH

EEUU, Canadá – 1967 – 40’ – 16mm

 

Sinopsis

 

Wavelength privilegia un punto de vista desde el que se observan las acciones que suceden en un espacio cerrado. Articulada sobre el acercamiento a través de un zoom hacia la pared contraria, el filme de Michael Snow es una suerte de manifiesto antinarrativo. Sin embargo, a pesar de la aparente simplicidad del procedimiento, es una película compleja, que lucha contra la perfección supuestamente esperada del movimiento y que interrumpe el espacio sonoro inicialmente referencial para presentar este acercamiento, justamente, como una longitud de onda.

Wavelength emphasizes a point of view from where the actions that take place in a closed space are observed. Michael Snow’s film is articulated in the process of zooming in to the opposite wall, in a kind of anti-narrative manifesto. However, despite the apparent simplicity of the procedure, it is a complex picture, which struggles against the supposedly expected perfection of movement, interrupting the initially referential sound space, to present this approach precisely as a wavelength.

Michael Snow (Canadá, 1929)

2008 Puccini conservato

2003 WVLNT: Wavelength For Those Who Don’t Have The Time

2002 Corpus Callosum

1991 To Lavoisier, Who Died in the Reign of Terror

1983 So Is This

1981 Presents

1971 La région centrale

1967 Wavelength

 

D, G, P, F, E: Michael Snow

S: Ted Wolff

M: Tom Wolff

I: Hollis Frampton, Roswell Rudd, Amy Taubin, Joyce Wieland, Amy Yadrin

 

C: Aimee Mitchell

Canadian Filmmakers Distribution Centre

401 Richmond St. West, Suite 245, Toronto, ON M5V 3A8, Canada

+1 416 588 0725

bookings@cfmdc.org

FUNCION 1: POR CONFIRMAR

FUNCION 2: POR CONFIRMAR