THE PSYCHOPATH

Reino Unido – 1996 – 82’ – 16mm

 

Sinopsis

 

Hace 100 años, nació Freddie Francis, uno de los más grandes directores de fotografía del cine británico y uno de los mayores autores de la casa Hammer. Su visualidad es única en el cine contemporáneo. Acá, Francis filma un guión de Robert Bloch (Psicosis) sobre un asesino que, entre otros asuntos, gusta de atacar a sus víctimas con un soplete directo al rostro y dejarlas acompañadas por una muñeca. Fue tal su éxito en Italia que se le atribuye haber sido la influencia para Mario Bava y el cine giallo que comenzaría un año más tarde con Sei donne per l’assassino.

 

100 years ago, Freddie Francis, one of the greatest cinematographers in British cinema and one of the major authors for Hammer Film Productions, was born. His visual work is unique in contemporary cinema. Here, Francis shoots a screenplay by Robert Bloch (Psycho) about a killer that, among other things, likes to attack his victims with a blowtorch and leave them behind with a doll. The film was so successful in Italy, it is attributed with having influenced Mario Bava and cinema Giallo, which would kick-off a year later with Blood and Black Lace.

 

Gonzalo Maza

 

MAR 10 – SALA PARANINFO – 18:00

SAB 14 – SALA PARANINFO – 20:00

Freddie Francis (Reino Unido, 1917-2007)

1996 Tales From the Crypt (TV)

1979 Sherlock Holmes and Doctor Watson (TV)

1967-1969 The Saint (TV)

1968 Dracula has Risen from the Grave

1966 The Psychopath

1965 Hysteria

1964 The Evil of Frankenstein

 

D: Freddie Francis

G: Robert Bloch

P: Max Rosenberg, Milton Subotsky

F: John Wilcox

E: Oswald Hafenrichter

M: Elisabeth Lutyens

 

I: Patrick Wymark, Margaret Johnston, John Standing, Colin Gordon, Judy Huxtable, Alexander Knox, Thorley Walters, Don Borisenko, Peter Diamond