MESHES OF THE AFTERNOON

EEUU – 1943 – 14’ – 16mm

 

Sinopsis

 

Una flor de gran tamaño, la silueta de una figura que se aleja rápidamente, la llave de una casa, un cuchillo de pan, el receptor de un teléfono descolgado y una tornamesa que gira definen los cambiantes elementos funcionales de Meshes of the Afternoon, desde donde el constructo maleable y en evolución del film – la frágil y tenuemente interconectada trama de la realidad real y percibida – es mapeada de manera intrigante (e ingeniosa).

A large flower, the silhouette of a figure briskly walking away, a house key, a bread knife, a telephone receiver resting off the hook, and a spinning phonographic turntable define the shifting functional elements in Meshes of the Afternoon from which the film’s evolving, malleable construct – the fragile and tenuously interconnected mesh of actual and perceived reality – is intriguingly (and ingenuously) mapped.

D: Maya Deren, Alexander Hammid

F: Alexander Hammid

E: Maya Deren

M: Teiji Ito

I: Maya Deren, Alexander Hammid

 

C: MM Serra

NACG/The Film-Makers’ Cooperative

475 Park Ave South, 6th Floor, New York, NY 10016, EEUU

filmmakerscoop@gmail.com

film-makerscoop.com

FUNCION 1: POR CONFIRMAR

FUNCION 2: POR CONFIRMAR